Τετράποδοι κομάντος


Το περασµένο φθινόπωρο, ενώ πραγµατοποιούσαν πεζή περιπολία στη Μάρτζα, ένα προπύργιο των Ταλιµπάν στο Αφγανιστάν... Αµερικανοί πεζοναύτες πυροβόλησαν και σκότωσαν µια θανάσιµη απειλή: έναν αδέσποτο σκύλο ο οποίος έκανε το λάθος να επιτεθεί στο λαµπραντόρ ριτρίβερ της περιπόλου.

Ο διοικητής του λόχου, λοχαγός Μάνιουελ Ζεπέντα, παραµένει αµετανόητος. Αν το λαµπραντόρ των πεζοναυτών είχε τραυµατιστεί, οι πεζοναύτες θα είχαν χάσει το πιο δυνατό τους όπλο για τον εντοπισµό βοµβών τοποθετηµένων στην άκρη του δρόµου –και θα είχαν καλέσει ένα ελικόπτερο πρώτων βοηθειών, όπως ακριβώς θα έκαναν και για έναν άνθρωπο. «Θεωρούµε τον σκύλο έναν ακόµα πεζοναύτη», λέει ο λοχαγός Ζεπέντα. Η αποκάλυψη πως ανάµεσα στην οµάδα των Navy SEALS, που σκότωσαν αρχές του µήνα τον Οσάµα Μπιν Λάντεν στο Πακιστάν, ήταν και ένας τετράποδος κοµάντος έχει σηκώσει στις ΗΠΑ µεγάλο κύµα ενδιαφέροντος για τους στρατιωτικούς σκύλους, που υπηρετούν την πατρίδα από τον Α΄ Παγκόσµιο Πόλεµο και αναπτύσσονται τώρα µαζικά στο Αφγανιστάν.

Από το καλοκαίρι τα αµερικανικά στρατεύµατα θα αρχίσουν να επιστρέφουν στις ΗΠΑ. Ολο και περισσότεροι σκύλοι όµως ακολουθούν την αντίστροφη διαδροµή. Το 2007, οι πεζοναύτες ξεκίνησαν ένα πιλοτικό πρόγραµµα στο Αφγανιστάν µε εννέα εκπαιδευµένους στον εντοπισµό εκρηκτικών σκύλους – ο αριθµός αυτός έχει ήδη φτάσει τους 350 και αναµένεται να αυξηθεί στους 650 έως το τέλος του έτους. Συνολικά, υπάρχουν σήµερα 2.700 µάχιµοι σκύλοι στον αµερικανικό στρατό. Πριν από τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεµβρίου ήταν 1.800.

Οι σκύλοι χρησιµοποιούνται για προστασία, καταδιώξεις, ιχνηλάτηση καθώς και έρευνα και διάσωση, ο στρατός όµως βασίζεται ολοένα και περισ σότερο πάνω τους για την ανίχνευση των αυτοσχέδιων βοµβών που προκαλούν και τις περισσότερες απώλειες µεταξύ των αµερικανών στρατιωτών. Προς το παρόν, κανείς δεν τα καταφέρνει καλύτερα, ούτε άνθρωπος ούτε τεχνολογία.

Ράτσες

Οι πλέον προσφιλείς ράτσες στον στρατό είναι ο γερµανικός ποιµενικός και ο βελγικός ποιµενικός – ή µαλινουά. Αλλά οι πεζοναύτες στο Αφγανιστάν χρησιµοποιούν καθαρόαιµα λαµπραντόρ ριτρίβερ για τη δυνατή τους όσφρηση και τον µη επιθετικό, πρόθυµο χαρακτήρα τους. Εκπαιδευµένα λαµπραντόρ συνοδεύουν σήµερα πολλές πεζές περιπολίες στην επαρχία Χελµάντ, περπατώντας πάντα, χωρίς λουρί, κάπου 100 βήµατα µπροστά ως ανιχνευτές βοµβών. Το κόστος της εκπαίδευσης και της συντήρησής τους είναι υψηλό, φτάνει ακόµα και τα 40.000 δολάρια – 28.000 ευρώ. Στο τέλος µιας κοπιαστικής ηµέρας, εντούτοις, µερικές φορές το λαµπραντόρ παραµένει… λαµπραντόρ.

Την περασµένη άνοιξη, στη διάρκεια περιπολίας στο Γκαρµσίρ της επαρχίας Χελµάντ, ο Τάνγκο οδηγούσε µια µικρή οµάδα πεζοναυτών σε έναν χωµατόδροµο, όταν ξαφνικά έσκυψε το κεφάλι και άρχισε να κουνάει την ουρά – σηµάδι πως είχε εντοπίσει κοντά εκρηκτικά. Η περίπολος πάγωσε, οι πυροτεχνουργοί άρχισαν τις έρευνες. Βόµβα δεν βρέθηκε και η περίπολος συνέχισε τον δρόµο της. Στην επιστροφή όµως ο σκύλος, εξουθενωµένος από τη ζέστη, εγκατέλειψε τα καθήκοντά του και πήδηξε σε ένα αρδευτικό κανάλι να δροσιστεί. Ενας πεζοναύτης αναγκάστηκε να πηδήξει κι αυτός µέσα και να τον βγάλει – βρίζοντας – σηκωτό.

Οµως οι δεσµοί που αναπτύσσονται στη µάχη ανάµεσα στα λαµπραντόρ και τους χειριστές τους είναι πολύ ισχυροί. Τον περασµένο ∆εκέµβριο, ένας 20χρονος δεκανέας, ο Κόλτον Ρασκ, σκοτώθηκε στη Χελµάντ από τα πυρά ελεύθερου σκοπευτή. Ο αγαπηµένος του σύντροφος, ένα τρίχρονο µαύρο λαµπραντόρ ονόµατι Ελι, κουλουριάστηκε πάνω του και έµεινε εκεί. Ο Ελι συνταξιοδοτήθηκε πρόωρα από τον στρατό. Τον υιοθέτησαν τον Φεβρουάριο οι γονείς του δεκανέα Ντάρελ και Κάθι Ρασκ.

ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ

Βαλίτσα με ''άγριες'' διαθέσεις!

Σάββατο, 14 Μαΐου 2011


Άνδρες της αστυνομίας της Ταϊλάνδης προχώρησαν χθες στην κατάσχεση δύο μικρών λεοπαρδάλεων, δύο πανθήρων, μιας μικρής ασιατικής μαύρης αρκούδας και δύο πιθήκων που βρίσκονταν κρυμμένα μέσα στις αποσκευές ενός άνδρα!

Ο ασυνείδητος δράστης...
σκόπευε να βγάλει παράνομα από τη χώρα τα άτυχα ζώα και συνελήφθη την ώρα που ετοιμαζόταν να επιβιβαστεί στην πτήση Μπανγκόνγκ-Ντουμπάϊ.

Τα ζώα είναι καλά στην υγεία τους και έλαβαν αμέσως κτηνιατρική φροντίδα, σύμφωνα με εκπρόσωπο του Οργανισμού FREELAND, που συντόνισε την επιχείρηση.

«Ο συλληφθέντας, Noor Mahmoodr, κάτοικος των Η.Α.Ε. είχε επανειλημμένα κατηγορηθεί για κατοχή και λαθρεμπόριο άγριας πανίδας και είχε αφεθεί ελεύθερος με εγγύηση μέχρι την έναρξη της δίκης του. Πιστεύουμε ότι το έχει κάνει αρκετές φορές και ότι πίσω του υπάρχει ένα ολόκληρο δίκτυο», ανέφερε ο Kiattipong Khaosum-arng, μέλος του τμήματος της Αστυνομίας που ασχολείται με τη δίωξη τέτοιων παραβάσεων.

Αναρτήθηκε απο enimerwsi.com

Στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους των εξετάσεων για μαθητές και γονείς...

Κυριακή, 15 Μαΐου 2011


Γράφει η Δρ. Χριστοδούλου Τέσσα,
BSc., MSc.P.hD, Ψυχολόγος- Κλινική Νευροψυχολόγος 
Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, Institute of Psychiatry, King's College London
http://www.blogger.com/profile/05204110617368061452
Μέλος Συνεργάτης της Ελληνικής Διπολικής Οργάνωσης (ΕΔΟ) http://www.bipolar.gr/

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή το άγχος των εξετάσεων χαρακτηρίζει σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό την πλειοψηφία των μαθητών. Από τη μία η κούραση της σχολικής χρονιάς και η έντονη επιθυμία για διακοπές αντικρούεται με το διάβασμα, ενώ από την άλλη το άγχος για μια καλή επίδοση στις εξετάσεις μπορεί να καταβάλλει τους μαθητές και να μειώσει τη διάθεση για διάβασμα. Το αίσθημα αυτό συνήθως εμφανίζεται πριν (κατά τη διάρκεια της μελέτης), στην εξέταση (την ώρα αξιολόγησης) αλλά και μετά (μέχρι την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων) και είναι συχνό ακόμα και στα άτομα που έχουν...
προετοιμαστεί κατάλληλα. Τα συμπτώματα του άγχους είναι πολλά.
Κατά κύριο λόγο έχουν να κάνουν με υπερβολική ανησυχία, φόβο και ανησυχία ενδεχόμενης αποτυχίας ή μειωμένης επίδοσης. Μπορούν να εκδηλωθούν ως ψυχοσωματικά συμπτώματα με κύρια τον πονοκέφαλο, ζαλάδα, ταχυκαρδία, τρέμουλο, δύσπνοια και εφίδρωση, αλλά και ως συναισθηματικά όπως απελπισία, οξυθυμία, κατάθλιψη, αδυναμία και απογοήτευση. Σε κάποια άτομα παρατηρείται μειωμένη ικανότητα συγκέντρωσης, σύγχυση και απώλεια μνήμης.
Ήπια συμπτώματα άγχους λειτουργούν εποικοδομητικά, ενώ όταν η ανησυχία γίνεται υπερβολική το άτομο μπορεί να νιώσει πανικό και απώλεια ελέγχου, να νιώσει σύγχυση και να μη μπορεί να σκεφτεί. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την άσχημη επίδοση στις εξετάσεις ακόμα και με την καλύτερη προετοιμασία.
Παρακάτω ακολουθούν κάποιες στρατηγικές που μπορεί να βοηθήσουν κατά τη διάρκεια της εξεταστικής μειώνοντας την κούραση και το άγχος και αυξάνοντας την ικανότητα μάθησης και τη διάθεση για μελέτη.
Διαλέξτε ένα ήσυχο μέρος μέσα στο σπίτι ή εκτός που δεν έχει πολλά ερεθίσματα να σας αποσπούν την προσοχή (πολλά έπιπλα, αντικείμενα κτλ). Διαλέξτε ένα δωμάτιο που να μην έχει πολύ έντονα χρώματα που προκαλούν άγχος και διέγερση και κατά συνέπεια κουράζουν εύκολα. Πριν από τις εξετάσεις αναπτύξτε στρατηγικές οργανωμένης μελέτης προκειμένου να προετοιμαστείτε. Τις περισσότερες φορές η οργάνωση μειώνει τον χρόνο της μελέτης και αποδεικνύεται πιο αποτελεσματική και λιγότερο κουραστική. Τα συχνά διαλείμματα βοηθούν στην καλύτερη εμπέδωση της μελέτης και λειτουργούν ευεργετικά τόσο στη διάθεση όσο και στη σωματική ξεκούραση. Ο εγκέφαλος εξάλλου μπορεί να αφομοιώσει καλύτερα τις πληροφορίες όταν η προσοχή είναι επικεντρωμένη και συντηρούμενη. Αν δεν ξεκουραζόμαστε μειώνεται η ικανότητα προσοχής και ως αποτέλεσμα η μάθηση. Μην καταβάλλεστε αν κάτι μοιάζει σύνθετο. Κάντε ένα διάλειμμα και ξαναγυρίστε. Κρατήστε σημειώσεις και προσπαθήστε να απλουστεύσετε την πληροφορία. Ο καλός ύπνος, η σωστή διατροφή και η φυσική δραστηριότητα είναι από τα σημαντικότερα συστατικά μαζί με το διάβασμα για μια καλή επίδοση στις εξετάσεις.
Όσο περνούν οι μέρες και φτάνουν οι μέρες των εξετάσεων το άγχος αυξάνεται προοδευτικά. Προσπαθήστε στα διαλείμματα που κάνετε να χαλαρώνετε με βαθιές αναπνοές και stretching που απελευθερώνουν την ένταση. Διώξτε τις αρνητικές σκέψεις σχετικά με την επίδοση των εξετάσεων και συνεχίστε την εντατική σας μελέτη. Πριν από κάθε εξέταση επικεντρωθείτε σε αυτά που έχετε διαβάσει χωρίς να προσπαθείτε να μάθετε καινούριες έννοιες ή πράγματα που σας φάνηκαν δύσκολα ή δυσνόητα.
Κατά τη διάρκεια της εξέτασης παραμείνετε ήρεμοι με αργές και βαθιές ανάσες. Αν δεν γνωρίζετε κάποια ερώτηση προσπαθήστε να μείνετε ψύχραιμοι. Ο πανικός οδηγεί σε βεβιασμένες κινήσεις. Διαβάστε αργά και προσεκτικά τις οδηγίες και κατανείμετε τον χρόνο σας οργανώνοντας τη σκέψη σας δημιουργικά από τις ερωτήσεις που γνωρίζετε καλύτερα και θα σας δώσουν αυτοπεποίθηση να συνεχίσετε αυξάνοντας έτσι και το χρόνο για τις δυσκολότερες.
Αν τυχόν νιώσετε έντονο άγχος ή συμπτώματα πανικού κατά τη διάρκεια της εξέτασης προσπαθήστε να ηρεμήσετε και να διαχειριστείτε τα συμπτώματά σας. Μπορείτε να σταματήσετε την αρνητική σκέψη φέρνοντας στο μυαλό σας νοερά την εικόνα ενός ΣΤΟΠ ή λέγοντας τη λέξη ΣΤΑΜΑΤΑ. Με αυτόν τον τρόπο εντοπίζετε την πηγή άγχους και τις αρνητικές σκέψεις που σχετίζονται με αυτό αποτρέποντας τη συνέχισή τους που θα αποβεί καταστροφικό ενεργοποιώντας μια σειρά συμπτωμάτων πανικού. Αντικαταστήστε τις αρνητικές δυσλειτουργικές σκέψεις με θετικές και μην ξεχνάτε τις διαφραγματικές αναπνοές που μπορούν να επαναφέρουν τον οργανισμό σε κατάσταση ηρεμίας.
Οι γονείς είναι καλό να βοηθήσετε τα παιδιά σας ψυχολογικά, συναισθηματικά και σωματικά. Φροντίστε τη διατροφή τους και ενθαρρύνετε τη φυσική δραστηριότητα μέσω διαλειμμάτων. Μην προκαλείτε ανησυχία και εκνευρισμό με σχόλια για το τι δεν έκανε κατά τη διάρκεια της χρονιάς ή τι θα έπρεπε να είχε κάνει. Αποφύγετε τις υπερβολικές δηλώσεις ότι οι εξετάσεις είναι το πιο σημαντικό κομμάτι για την εξασφάλιση του μέλλοντος ενός παιδιού. Με αυτόν τον τρόπο μεταφέρετε το δικό σας άγχος και αυξάνετε το φόβο της αξιολόγησης και της απόδοσης στο παιδί. Αντί αυτού μπορείτε να πείτε στο παιδί σας ότι όποια κι αν είναι η έκβαση και το αποτέλεσμα μπορεί να αντιμετωπιστεί αν είναι αρνητικό. Επιβραβεύστε την προσπάθεια και ενθαρρύνετε εποικοδομητικά τη συνέχεά της. Μην επιβαρύνετε τα παιδιά με τις επιθυμίες και τα θέλω σας αλλά να είστε κοντά τους για να ακούσετε αυτά που έχουν να σας πουν και δείξτε κατανόηση και υπομονή.
Είναι σημαντικό παιδιά και γονείς να συνειδητοποιήσουν ότι η ένταση και όχι το άγχος επιβαρύνουν την συναισθηματική και νοητική κατάσταση. Ως ένα βαθμό το άγχος προετοιμάζει το άτομο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των εξετάσεων. Μετά τις εξετάσεις ξεκουραστείτε και επιβραβεύστε τον εαυτό σας για την προσπάθεια που κατέβαλε. Αξιολογείστε και εντοπίστε τα λάθη σας προκειμένου να τα διορθώσετε την επόμενη φορά.
 

Pet Allergies | Pet Skin Repair News

Pet Allergies | Pet Skin Repair News

Finale Ring 2010 - Vicky.2/5.wmv

Malinois trick show II.

National Geographic Channel: A Man Among Wolves Trailer

O SKYLOS TOU PALAIOKOSTA

Σεμινάριο κυνοαθλιτισμού Καματερού

Σκυλιά vs Λύκοι


«Λέμε συνέχεια ότι οι άνθρωποι εξημέρωσαν τα ζώα, ότι μετέτρεψαν τους λύκους σε σκύλους. Ωστόσο, νέες έρευνες δείχνουν ότι και οι λύκοι με τη σειρά τους εξημέρωσαν τους ανθρώπους. Λύκοι και άνθρωποι εξελίχθηκαν από κοινού· τους αλλάξαμε και μας άλλαξαν.

Το γεγονός ότι οι ερευνητές άρχισαν να συνθέτουν αυτή τη θεωρία αποτελεί ένα παράδειγμα συγκλινουσών αποδεικτικών γραμμών, που σημαίνει ότι τα ευρήματα διαφορετικών πεδίων κουμπώνουν μεταξύ τους και όλα μαζί συνηγορούν υπέρ μιας κατεύθυνσης. Για πολύ καιρό, η σημαντικότερη απόδειξη που είχαν οι ερευνητές σχετικά με το πότε και πώς οι λύκοι μετατράπηκαν σε σκύλους ήταν οι αρχαιολογικές ανακαλύψεις σκυλίσιων σκελετών προσεκτικά θαμμένων κάτω από καλύβες ανθρώπων. Κάποιοι αρχαιολόγοι βρήκαν σκυλιά και ανθρώπους θαμμένους στον ίδιο τάφο.

Αυτά τα λείψανα σκύλων είναι ηλικίας 14.000 ετών. Εκείνα τα χρόνια, οι άνθρωποι δεν είχαν εφεύρει ακόμη τις φάρμες, αλλά είχαν το ίδιο σώμα και τον ίδιο εγκέφαλο με τον σημερινό άνθρωπο. Το λογικό λοιπόν είναι να συμπεράνουμε ότι οι πρωτόγονοι άνθρωποι πρώτα εξελίχθηκαν στον σύγχρονο άνθρωπο και μετά άρχισαν να έχουν επαφές με άγριους λύκους, που με τη σειρά τους εξελίχθηκαν σε ήμερα σκυλιά για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους ως εργαζόμενα σκυλιά και ως κατοικίδια.

Ωστόσο, μια μελέτη του Ρόμπερτ Κ. Γουέινι και των συναδέλφων του στο UCLA, σχετικά με τη μεταβλητότητα του DNA των σκύλων, έδειξε ότι τα σκυλιά αποτελούσαν χωριστό πληθυσμό από τους λύκους εδώ και 135.000 χρόνια. Οι καταγραφές των απολιθωμάτων δεν χρονολογούν ανθρώπους μαζί με σκυλιά περισσότερα από 14.000 χρόνια πριν, γιατί τότε προφανώς οι άνθρωποι συνεργάζονταν με τους λύκους, ή με λύκους που σιγά - σιγά εξελίσσονταν σε σκύλους. Υπάρχουν καταγραφές απολιθωμάτων που δείχνουν οστά λύκων κοντά σε οστά ανθρώπων ηλικίας 100.000 ετών.
Αν ο δρ Γουέινι έχει δίκιο, λύκοι και άνθρωποι συμπορεύονται από τότε που ο homo erectus (όρθιος άνθρωπος) εξελίχθηκε σε homo sapiens (σκεπτόμενος άνθρωπος). Οταν οι λύκοι και οι άνθρωποι ήρθαν κοντά, ο άνθρωπος είχε μονάχα μερικά πρόχειρα και χοντροκομμένα εργαλεία. Ζούσε σε μικρές νομαδικές ομάδες, διόλου πιο σύνθετες κοινωνικά απ' ό,τι μια ομάδα χιμπαντζήδων. Ορισμένοι ερευνητές πιστεύουν πως οι πρώτοι άνθρωποι δεν είχαν καν λαλιά.

Αυτό σημαίνει πως, όταν οι λύκοι και οι άνθρωποι άρχισαν να συμπορεύονται, είχαν πολύ πιο ισότιμη σχέση απ' ό,τι οι σημερινοί άνθρωποι με τα σκυλιά. Στην ουσία, δύο διαφορετικά είδη με συμπληρωματικές ικανότητες ένωσαν τις δυνάμεις τους, κάτι που δεν είχε ξανασυμβεί μέχρι τότε και δεν ξανασυνέβη έκτοτε.

Πέρα από τα παραπάνω στοιχεία, υπάρχει μια ομάδα Αυστραλών ανθρωπολόγων που πιστεύει ότι τα χρόνια που οι άνθρωποι συνεργάζονταν με τους λύκους έμαθαν να συμπεριφέρονται και να σκέφτονται όπως οι λύκοι. Οι λύκοι κυνηγούσαν ομαδικά· οι άνθρωποι όχι. Οι λύκοι είχαν σύνθετες κοινωνικές δομές· οι άνθρωποι όχι. Οι λύκοι ήταν πιστοί στο ταίρι τους και είχαν φιλίες πέρα από τους συγγενείς τους· οι άνθρωποι δεν είχαν, αν κρίνουμε σύμφωνα με τα υπόλοιπα πρωτεύοντα θηλαστικά, που δεν έχουν μόνιμο ταίρι ούτε εξωοικογενειακές φιλίες. (Η μόνη σχέση που υπάρχει στους χιμπαντζήδες είναι αυτή του γονιού με το μικρό του). Οι λύκοι υπερασπίζονταν με κάθε τρόπο την περιοχή τους· οι άνθρωποι δεν το έκαναν -και πάλι σύμφωνα με την εικόνα που παρουσιάζουν τα πρωτεύοντα θηλαστικά στις μέρες μας.

Οταν οι πρώτοι άνθρωποι έγιναν σύγχρονοι, είχαν μάθει να κάνουν αυτά που ήξεραν οι λύκοι. Οταν σκεφτόμαστε πόσο διαφέρουμε από τα υπόλοιπα θηλαστικά, βλέπουμε πόσο μοιάζουμε με τα σκυλιά. Πολλά απ' αυτά που κάνουμε εμείς και δεν τα κάνουν τα υπόλοιπα πρωτεύοντα θηλαστικά είναι συμπεριφορές που έχουν τα σκυλιά. Η ομάδα της Αυστραλίας θεωρεί ότι τα σκυλιά ήταν αυτά που μας έδειξαν το δρόμο.

Οι Αυστραλοί πηγαίνουν αυτό το συλλογισμό ένα βήμα πιο πέρα. Οι λύκοι, και στη συνέχεια τα σκυλιά, έδωσαν στους πρώτους ανθρώπους ένα τεράστιο πλεονέκτημα επιβίωσης, παίζοντας το ρόλο των φρουρών και βοηθώντας τον άνθρωπο να κυνηγήσει μεγαλύτερα θηράματα ανά ομάδες, αντί να κυνηγά μικρότερα θηράματα μόνος του. Δεδομένου ότι οι λύκοι έδωσαν τα πάντα στους πρώτους ανθρώπους, τα σκυλιά αποτέλεσαν, με τη σειρά τους, έναν από τους βασικότερους λόγους που οι πρώτοι άνθρωποι επιβίωσαν, ενώ οι Νεάντερταλ δεν τα κατάφεραν. Οι Νεάντερταλ δεν είχαν σκυλιά.

Ωστόσο, τα σκυλιά δεν βοήθησαν τους ανθρώπους μόνο να μείνουν ζωντανοί για να αναπαραχθούν. Τα σκυλιά έκαναν τους ανθρώπους να ξεχωρίσουν από τα ξαδέρφια τους, τα πρωτεύοντα θηλαστικά: Ο Πολ Τέικον, ανθρωπολόγος του Αυστραλιανού Μουσείου, σημειώνει ότι η ανάπτυξη της ανθρώπινης φιλίας "υπήρξε ένα τεράστιο πλεονέκτημα επιβίωσης, γιατί επιταχύνει την ανταλλαγή ιδεών ανάμεσα σε ομάδες ανθρώπων". Η πολιτιστική εξέλιξη βασίζεται στη συνεργασία. Οι άνθρωποι έμαθαν από τα σκυλιά πώς να συνεργάζονται με ανθρώπους που δεν είναι συγγενείς τους.

Ισως το πιο εκπληκτικό εύρημα από τις νέες έρευνες που έγιναν είναι ότι οι λύκοι δεν μας δίδαξαν απλώς πολλές νέες και χρήσιμες συμπεριφορές. Οι λύκοι άλλαξαν τη δομή του εγκεφάλου μας. Οι καταγραφές των απολιθωμάτων έδειξαν πως, όταν ένα είδος εξημερώνεται, ο εγκέφαλός του μικραίνει. Ο εγκέφαλος των αλόγων συρρικνώθηκε κατά 16%, των γουρουνιών κατά 34% και των σκυλιών από 10% έως 30%. Αυτό συνέβη επειδή ο άνθρωπος άρχισε να φροντίζει αυτά τα ζώα, με αποτέλεσμα να μη χρειάζονται πια ποικίλες εγκεφαλικές λειτουργίες για να επιβιώσουν. Δεν ξέρω τι λειτουργίες έχασαν, αλλά ξέρω πως όλα τα οικόσιτα ζώα έχουν μειωμένα επίπεδα φόβου και άγχους σε σχέση με τα άγρια ζώα.

Οι αρχαιολόγοι είναι σε θέση να γνωρίζουν ότι πριν από 10.000 χρόνια, όταν οι άνθρωποι άρχισαν να θάβουν τα σκυλιά τους, ο ανθρώπινος εγκέφαλος μίκρυνε. Ο εγκέφαλός μας συρρικνώθηκε κατά 10%, όπως και των σκυλιών. Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ποιο μέρος του εγκεφάλου μας συρρικνώθηκε. Σε όλα τα οικόσιτα ζώα συρρικνώθηκε το εμπρόσθιο τμήμα του εγκεφάλου, που περιλαμβάνει τους μετωπιαίους λοβούς και το μεσολόβιο, τον συνδετικό ιστό, δηλαδή, των δύο πλευρών του εγκεφάλου. Ομως, στους ανθρώπους συρρικνώθηκε ο μεσεγκέφαλος, το τμήμα που διαχειρίζεται τα συναισθήματα και τα αισθητηριακά δεδομένα, και οι παλαιοί βολβοί που διαχειρίζονται την όσφρηση, αφήνοντας ανέγγιχτο το μεσολόβιο και το εμπρόσθιο τμήμα του εγκεφάλου. Ο εγκέφαλος των σκυλιών και ο εγκέφαλος των ανθρώπων ανέλαβαν κι από μια ειδικότητα: οι άνθρωποι το σχεδιασμό και την οργάνωση αποστολών και τα σκυλιά την ανάλυση των αισθητηριακών πληροφοριών. Τα σκυλιά και οι άνθρωποι εξελίχθηκαν μαζί και έγιναν καλύτεροι συνέταιροι, σύμμαχοι και φίλοι.

Οι Αβορίγινες έχουν ένα ρητό: "Τα σκυλιά σε κάνουν άνθρωπο". Σήμερα, ξέρουμε ότι είναι αλήθεια στην κυριολεξία. Οι άνθρωποι δεν θα ήταν αυτοί που είναι σήμερα, αν δεν είχαν εξελιχθεί μαζί με τα σκυλιά».
πηγή
DOGS BLOG by Master Sergeant