ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΡΟ ΑΥΡΙΟ Η ΑΘΗΝΑ
Ακινητοποιημένοι θα μείνουν αύριο καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας οι συρμοί του Μετρό, λόγω της 24ωρης απεργίας που κήρυξε το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας.Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στην ένταξή τους στο ενιαίο...
μισθολόγιο, που, όπως επισημαίνουν καταργεί αυτομάτως την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.«Εξαντλήσαμε κάθε περιθώριο διαλόγου, που αποδείχτηκε προσχηματικός» τονίζεται στην ανακοίνωση, όπου ζητείται παράλληλα η κατανόηση του επιβατικού κοινού.
μισθολόγιο, που, όπως επισημαίνουν καταργεί αυτομάτως την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.«Εξαντλήσαμε κάθε περιθώριο διαλόγου, που αποδείχτηκε προσχηματικός» τονίζεται στην ανακοίνωση, όπου ζητείται παράλληλα η κατανόηση του επιβατικού κοινού.
fimotro.glogspot.gr
Εισαγωγείς: Γιατί θα είναι αναποτελεσματικός ο φόρος στα ΙΧ
Για ποιους λόγους ο φόρος
πολυτελούς διαβίωσης στα ΙΧ μεγάλου κυβισμού δεν θα φέρει τα επιθυμητά
αποτελέσματα, σύμφωνα με τον σύνδεσμο εισαγωγέων...
Την αναστολή επιβολής του φόρου πολυτελούς διαβίωσης στα ΙΧ μεγάλου κυβισμού ζητεί από την κυβέρνηση ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε σημειώνει πως ο νέος φόρος έρχεται να προστεθεί στις επανειλημμένες φορολογικές επιβαρύνσεις που έχει δεχθεί η αγορά και χρήση αυτοκινήτων μεσαίων και μεγαλύτερων κυβισμού. «Πρόκειται για κατηγορίες αυτοκινήτων που έχουν ήδη σχεδόν “καταργηθεί δια νόμου” και οι λιγοστές πωλήσεις αφορούν μεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα, χαμηλότερης κατανάλωσης (το 2012 ταξινομήθηκαν 2.831 αυτοκίνητα πλέον των 1.929 cc, όταν ο μέσος όρος πωλήσεων δεκαετίας ανήλθε σε 27.801)», σημειώνει.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΕΑΑ, η νέα φορολογία στη χρήση των μεσαίων και μεγαλύτερων αυτοκινήτων δεν λαμβάνει υπόψη ότι:
- Πολλοί εκ των ιδιοκτητών αυτοκινήτων κυβισμού πλέον των 1929 cc, ηλικίας ως δεκαετίας, δεν διαθέτουν τα εισοδήματα να καλύψουν το νέο φόρο, καθώς τα περισσότερα από αυτά είναι απλά, οικογενειακά αυτοκίνητα, αξίας € 10-15.000.
- Η επακόλουθη επείγουσα πώληση αυτών των αυτοκινήτων σε εξευτελιστικές τιμές ή η προσωρινή ακινησία τους δεν θα προσθέσει έσοδα στο δημόσιο, αντίθετα θα στερήσει πόρους από την πραγματική οικονομία.
- Η υφιστάμενη προσωρινή ακινησία πλέον των 700.000 αυτοκινήτων απέδειξε ότι η ελαστικότητα στη φορολογία αυτοκινήτου είναι υψηλή, καθώς από την υπερφορολόγηση όχι μόνον δεν αυξήθηκαν τα έσοδα, αντίθετα χάθηκαν για το 2013 περισσότερα από 150 εκατομμύρια ευρώ μόνον από τέλη κυκλοφορίας.
- Ίδιες συνέπειες, δηλαδή αρνητικού δημοσιονομικού ισοζυγίου, είχε ο φόρος πολυτελείας, ο οποίος προϋπολογίστηκε να αποφέρει έσοδα 70 εκατομμύρια ευρώ και κατέληξε να αποδίδει από τα αυτοκίνητα 2,2 εκατομμύρια (εκτίμηση 2012).
- Κάθε πώληση (ή μη) καινούργιου αυτοκινήτου πχ. 2.000 cc, αποφέρει (ή όχι) άμεσα έσοδα στο δημόσιο κατά μέσο όρο € 12.076 ευρώ από Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ, ενώ στη συνέχεια εισπράττονται (ή όχι) € 660 ετησίως από τέλη κυκλοφορίας και άλλα σημαντικά ποσά από καύσιμα, συντήρηση κλπ.
- Έμμεσα, αλλά καίρια, θα υποτιμηθεί η οδική ασφάλεια, αφού οι χρήστες των αυτοκινήτων, αντιμετωπίζοντας υψηλές μη ελαστικές δαπάνες (τέλη κυκλοφορίας, φόρος πολυτελούς διαβίωσης και καύσιμα), ενδέχεται να στραφούν στη μείωση των ελαστικότερων (?) δαπανών που αφορούν στη συντήρηση, στην επισκευή και στην ασφάλιση. Αυτά, υπό το σημερινό πλαίσιο υψηλής παραβατικότητα και χαμηλής προσέλευσης στα ΚΤΕΟ. (Έχει επιβεβαιωθεί ότι τουλάχιστον ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα επί του παρόντος είναι ανασφάλιστα και δεν προσέρχονται στα ΚΤΕΟ)
- Οι αλλεπάλληλες φορολογικές επιβαρύνσεις στην αγορά μεσαίων και μεγαλύτερων αυτοκινήτων «απαγορεύουν» πλέον σαφώς σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις εμπορίας αυτών να λειτουργούν.
Για τους παραπάνω λόγους, κυρίως όμως επειδή το δημοσιονομικό αποτέλεσμα θα είναι αρνητικό και γιατί δεν πρέπει να υποτιμηθεί περαιτέρω η οδική ασφάλεια, οι εισαγωγής καλούν την πολιτεία να αναστείλει το φόρο πολυτελούς διαβίωσης ή έστω να επιλέξει μια περισσότερο προοδευτική και δίκαιη κλιμάκωση.
Άλλωστε, όπως σημειώνουν τα αυτοκίνητα μεσαίου και μεγαλύτερου κυβισμού υπόκεινται ήδη: α) σε υψηλότατα τέλη κυκλοφορίας, β) σε φόρο πολυτελείας, γ) στο 2ο μεγαλύτερο φόρο καυσίμων στην ΕΕ και δ) θεωρούνται τεκμήριο εισοδήματος, αποδεδειγμένα πολλαπλάσιο του πραγματικού κόστους χρήσης.
Την αναστολή επιβολής του φόρου πολυτελούς διαβίωσης στα ΙΧ μεγάλου κυβισμού ζητεί από την κυβέρνηση ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε σημειώνει πως ο νέος φόρος έρχεται να προστεθεί στις επανειλημμένες φορολογικές επιβαρύνσεις που έχει δεχθεί η αγορά και χρήση αυτοκινήτων μεσαίων και μεγαλύτερων κυβισμού. «Πρόκειται για κατηγορίες αυτοκινήτων που έχουν ήδη σχεδόν “καταργηθεί δια νόμου” και οι λιγοστές πωλήσεις αφορούν μεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα, χαμηλότερης κατανάλωσης (το 2012 ταξινομήθηκαν 2.831 αυτοκίνητα πλέον των 1.929 cc, όταν ο μέσος όρος πωλήσεων δεκαετίας ανήλθε σε 27.801)», σημειώνει.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΕΑΑ, η νέα φορολογία στη χρήση των μεσαίων και μεγαλύτερων αυτοκινήτων δεν λαμβάνει υπόψη ότι:
- Πολλοί εκ των ιδιοκτητών αυτοκινήτων κυβισμού πλέον των 1929 cc, ηλικίας ως δεκαετίας, δεν διαθέτουν τα εισοδήματα να καλύψουν το νέο φόρο, καθώς τα περισσότερα από αυτά είναι απλά, οικογενειακά αυτοκίνητα, αξίας € 10-15.000.
- Η επακόλουθη επείγουσα πώληση αυτών των αυτοκινήτων σε εξευτελιστικές τιμές ή η προσωρινή ακινησία τους δεν θα προσθέσει έσοδα στο δημόσιο, αντίθετα θα στερήσει πόρους από την πραγματική οικονομία.
- Η υφιστάμενη προσωρινή ακινησία πλέον των 700.000 αυτοκινήτων απέδειξε ότι η ελαστικότητα στη φορολογία αυτοκινήτου είναι υψηλή, καθώς από την υπερφορολόγηση όχι μόνον δεν αυξήθηκαν τα έσοδα, αντίθετα χάθηκαν για το 2013 περισσότερα από 150 εκατομμύρια ευρώ μόνον από τέλη κυκλοφορίας.
- Ίδιες συνέπειες, δηλαδή αρνητικού δημοσιονομικού ισοζυγίου, είχε ο φόρος πολυτελείας, ο οποίος προϋπολογίστηκε να αποφέρει έσοδα 70 εκατομμύρια ευρώ και κατέληξε να αποδίδει από τα αυτοκίνητα 2,2 εκατομμύρια (εκτίμηση 2012).
- Κάθε πώληση (ή μη) καινούργιου αυτοκινήτου πχ. 2.000 cc, αποφέρει (ή όχι) άμεσα έσοδα στο δημόσιο κατά μέσο όρο € 12.076 ευρώ από Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ, ενώ στη συνέχεια εισπράττονται (ή όχι) € 660 ετησίως από τέλη κυκλοφορίας και άλλα σημαντικά ποσά από καύσιμα, συντήρηση κλπ.
- Έμμεσα, αλλά καίρια, θα υποτιμηθεί η οδική ασφάλεια, αφού οι χρήστες των αυτοκινήτων, αντιμετωπίζοντας υψηλές μη ελαστικές δαπάνες (τέλη κυκλοφορίας, φόρος πολυτελούς διαβίωσης και καύσιμα), ενδέχεται να στραφούν στη μείωση των ελαστικότερων (?) δαπανών που αφορούν στη συντήρηση, στην επισκευή και στην ασφάλιση. Αυτά, υπό το σημερινό πλαίσιο υψηλής παραβατικότητα και χαμηλής προσέλευσης στα ΚΤΕΟ. (Έχει επιβεβαιωθεί ότι τουλάχιστον ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα επί του παρόντος είναι ανασφάλιστα και δεν προσέρχονται στα ΚΤΕΟ)
- Οι αλλεπάλληλες φορολογικές επιβαρύνσεις στην αγορά μεσαίων και μεγαλύτερων αυτοκινήτων «απαγορεύουν» πλέον σαφώς σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις εμπορίας αυτών να λειτουργούν.
Για τους παραπάνω λόγους, κυρίως όμως επειδή το δημοσιονομικό αποτέλεσμα θα είναι αρνητικό και γιατί δεν πρέπει να υποτιμηθεί περαιτέρω η οδική ασφάλεια, οι εισαγωγής καλούν την πολιτεία να αναστείλει το φόρο πολυτελούς διαβίωσης ή έστω να επιλέξει μια περισσότερο προοδευτική και δίκαιη κλιμάκωση.
Άλλωστε, όπως σημειώνουν τα αυτοκίνητα μεσαίου και μεγαλύτερου κυβισμού υπόκεινται ήδη: α) σε υψηλότατα τέλη κυκλοφορίας, β) σε φόρο πολυτελείας, γ) στο 2ο μεγαλύτερο φόρο καυσίμων στην ΕΕ και δ) θεωρούνται τεκμήριο εισοδήματος, αποδεδειγμένα πολλαπλάσιο του πραγματικού κόστους χρήσης.
Πώς θα αυξήσετε την απόδοση του τζακιού
Το τζάκι αποτελεί πλέον
μια βασική πηγή θέρμανσης για πολλά νοικοκυριά που λόγω κρίσης και αύξησης των
τιμών στο ρεύμα και το πετρέλαιο...
δεν μπορούν να καλύψουν αλλιώς τα έξοδα θέρμανσης.
Εξ ου και το φαινόμενο της αιθαλομίχλης που πνίγει την Αθήνα και άλλες πόλεις.
Όμως, αν χρησιμοποιηθεί σωστά, το τζάκι μπορεί να αποτελέσει μια καλή εναλλακτική στη θέρμανση με πετρέλαιο και να μην επιβαρύνει τόσο πολύ την ατμόσφαιρα.
Πώς θα αυξήσετε την αποδοτικότητα του τζακιού
1. Ανάψτε και συντηρήστε τη φωτιά
Πριν βάλετε φωτιά, φροντίστε να είναι ανοιχτό το πορτάκι της καμινάδας και να δημιουργήσετε μεγάλη φλόγα. Η μεγάλη φλόγα στο τζάκι συνεπάγεται πιο ολοκληρωμένη καύση των ξύλων και παράγουν περισσότερη θέρμανση από μια φωτιά που σιγοκαίει.
Εφόσον είναι εφικτό, μόλις πάρει η φλόγα περιορίστε το άνοιγμα στο καπάκι της καμινάδας, ώστε να φεύγει μεν ο καπνός, αλλά να παραμένει η ζέστη στο χώρο και να μην υπάρχουν διαρροές από την καμινάδα.
2. Διατηρείστε τη ζέστη
Κλείστε την πόρτα του δωματίου και αφήστε απλώς ένα παράθυρο ελάχιστα ανοικτό (το πολύ 2-3 εκατοστά). Έτσι η ζέστη δεν θα διαρρεύσει από την καμινάδα, αλλά θα κυκλοφορήσει στο δωμάτιο.
3. Μετατρέψτε το τζάκι σας σε ενεργειακό
Υπάρχουν ειδικοί θερμοθάλαμοι που τοποθετούνται ακόμη και στα παλιά τζάκια. Επίσης με το άνοιγμα αεραγωγών στη φούσκα για την κυκλοφορία του θερμού αέρα στο σπίτι μπορείτε να μετατρέψετε το τζάκι σας σε ενεργειακό.
Ένα ενεργειακό τζάκι είναι πέντε φορές πιο αποδοτικό από το συμβατικό. Η ροή του αέρα μπορεί να είναι είτε φυσική (απλά ενεργειακά τζάκια) είτε μηχανική (αερόθερμα ενεργειακά τζάκια).
Επίσης ο θερμοθάλαμος είναι είτε μεταλλικός προσαρμοσμένος ήδη πάνω στην μαντεμένια εστία η ακόμα μπορεί να δημιουργηθεί όταν τοποθετείται το τζάκι (κλείνοντάς το με πυράντοχη γυψοσανίδα, μονωμένη εσωτερικά με τα κατάλληλα μονωτικά υλικά).
4. Τι καίμε στο τζάκι
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που προκαλεί την αιθαλομίχλη δεν είναι καθαυτό το τζάκι αλλά τα ξύλα και τα υλικά που καίμε σε αυτό. Φροντίστε να αγοράζετε πιστοποιημένα ξύλα ή πέλλετ ή όποια άλλη μορφή βιομάζας καίει το τζάκι σας. Μην καίτε ακατάλληλα υλικά, με επικίνδυνες ουσίες, τα οποία ούτε απόδοση έχουν και το περιβάλλον επιβαρύνουν.
5. Η συντήρηση είναι πολύ σημαντική για την απόδοση
Πριν ξεκινήσει η χειμερινή περίοδος φροντίστε να καθαρίσετε το τζάκι σας και να συντηρήσετε την καμινάδα απευθυνόμενοι σε κάποιον ειδικό.
Τα καθαρά τζάκια είναι αποδοτικότερα και περιορίζουν τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της καύσης.
δεν μπορούν να καλύψουν αλλιώς τα έξοδα θέρμανσης.
Εξ ου και το φαινόμενο της αιθαλομίχλης που πνίγει την Αθήνα και άλλες πόλεις.
Όμως, αν χρησιμοποιηθεί σωστά, το τζάκι μπορεί να αποτελέσει μια καλή εναλλακτική στη θέρμανση με πετρέλαιο και να μην επιβαρύνει τόσο πολύ την ατμόσφαιρα.
Πώς θα αυξήσετε την αποδοτικότητα του τζακιού
1. Ανάψτε και συντηρήστε τη φωτιά
Πριν βάλετε φωτιά, φροντίστε να είναι ανοιχτό το πορτάκι της καμινάδας και να δημιουργήσετε μεγάλη φλόγα. Η μεγάλη φλόγα στο τζάκι συνεπάγεται πιο ολοκληρωμένη καύση των ξύλων και παράγουν περισσότερη θέρμανση από μια φωτιά που σιγοκαίει.
Εφόσον είναι εφικτό, μόλις πάρει η φλόγα περιορίστε το άνοιγμα στο καπάκι της καμινάδας, ώστε να φεύγει μεν ο καπνός, αλλά να παραμένει η ζέστη στο χώρο και να μην υπάρχουν διαρροές από την καμινάδα.
2. Διατηρείστε τη ζέστη
Κλείστε την πόρτα του δωματίου και αφήστε απλώς ένα παράθυρο ελάχιστα ανοικτό (το πολύ 2-3 εκατοστά). Έτσι η ζέστη δεν θα διαρρεύσει από την καμινάδα, αλλά θα κυκλοφορήσει στο δωμάτιο.
3. Μετατρέψτε το τζάκι σας σε ενεργειακό
Υπάρχουν ειδικοί θερμοθάλαμοι που τοποθετούνται ακόμη και στα παλιά τζάκια. Επίσης με το άνοιγμα αεραγωγών στη φούσκα για την κυκλοφορία του θερμού αέρα στο σπίτι μπορείτε να μετατρέψετε το τζάκι σας σε ενεργειακό.
Ένα ενεργειακό τζάκι είναι πέντε φορές πιο αποδοτικό από το συμβατικό. Η ροή του αέρα μπορεί να είναι είτε φυσική (απλά ενεργειακά τζάκια) είτε μηχανική (αερόθερμα ενεργειακά τζάκια).
Επίσης ο θερμοθάλαμος είναι είτε μεταλλικός προσαρμοσμένος ήδη πάνω στην μαντεμένια εστία η ακόμα μπορεί να δημιουργηθεί όταν τοποθετείται το τζάκι (κλείνοντάς το με πυράντοχη γυψοσανίδα, μονωμένη εσωτερικά με τα κατάλληλα μονωτικά υλικά).
4. Τι καίμε στο τζάκι
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που προκαλεί την αιθαλομίχλη δεν είναι καθαυτό το τζάκι αλλά τα ξύλα και τα υλικά που καίμε σε αυτό. Φροντίστε να αγοράζετε πιστοποιημένα ξύλα ή πέλλετ ή όποια άλλη μορφή βιομάζας καίει το τζάκι σας. Μην καίτε ακατάλληλα υλικά, με επικίνδυνες ουσίες, τα οποία ούτε απόδοση έχουν και το περιβάλλον επιβαρύνουν.
5. Η συντήρηση είναι πολύ σημαντική για την απόδοση
Πριν ξεκινήσει η χειμερινή περίοδος φροντίστε να καθαρίσετε το τζάκι σας και να συντηρήσετε την καμινάδα απευθυνόμενοι σε κάποιον ειδικό.
Τα καθαρά τζάκια είναι αποδοτικότερα και περιορίζουν τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της καύσης.
Αναρτήθηκε απο: tro-ma-ktiko.blogspot.gr
Νέο καθεστώς για τις μετεγγραφές φοιτητών
της Ολυμπίας Λιάτσου
Στη Βουλή αύριο η
νέα ρύθμιση.Αλλάζει πάλι από φέτος το καθεστώς των φοιτητικών μετεγγραφών σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Η νέα ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας που έχει ήδη εξαγγελθεί και αναμένεται να... ψηφιστεί αύριο από τη Βουλή επαναφέρει τα όσα ίσχυαν με τις ειδικές κατηγορίες φοιτητών (τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, ορφανοί, κ.ά) εισάγοντας όμως νέα οικονομικά δεδομένα.
Ευνοημένοι, από τις αλλαγές αυτές, ειναι κυρίως οι φοιτητές πολυτεκνών οικογενειών αφου για πρώτη φορά ορίζεται οικονομικό κριτήριο, με βάση το κατά κεφαλήν εισόδημα. Έτσι, ένας... φοιτητής έχει δικαίωμα μετεγγραφής εφόσον το ετήσιο κατά κεφαλην εισοδημά της οικογενειάς του δεν ξεπερνά τα 6000.
Δηλαδή μια τετραμελής οικογένεια πρέπει να έχει εισόδημα μέχρι 24.000 ευρώ για να μπόρει κάποιος να υποβάλλει αίτηση μετεγγραφής.
Η σειρά των κριτηρίων με βάση τα οποία θα εξετάζονται οι δικαιούχοι για τις μετεγγραφές είναι η εξής:
1. Υποψήφιοι με χαμηλό εισόδημα, μέχρι 6000 ευρώ το κατά κεφαλήν, ανά οικογένεια.
2. Υποψήφιοι με προβλήματα υγείας.
3. Υποψήφιοι με αδέρφια που σπουδάζουν σε άλλη πόλη.
4. Υποψήφιοι, με γονείς, αδέρφια, παιδιά, συζύγους που έχουν προβλήματα υγείας.
5. Υποψήφιοι ορφανοί και από τους δύο γονείς.
6. Υποψήφιοι, που οι γονείς τους έπεσαν θύματα τρομοκρατίας.
Περίπου 40.000 είναι οι φοιτητές που αναμένεται να υποβάλλουν αιτήσεις μετεγγραφής από τον ερχόμενο Φεβρουάριο, με βάση τα νέα αυτά δεδομένα. Ο αριθμός των αιτήσεων που γίνεται δεκτος ανέρχεται σε ποσοστό 10% επί του αριθμού των εισακτέων ανά τμήμα.
Το 2010, τελευταιά χρονιά που ίσχυσε το ανάλογο σύστημα μετεγγραφών, ικανοποιήθηκαν περίπου 9.000 αιτήσεις υποψηφίων.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)